Seiten

Donnerstag, 25. Juni 2009

SKY WATCH FRIDAY # 40 Berlin

Der Berliner Fernsehturm ist 368m hoch und damit das höchste Bauwerk in Deutschland und das vierthöchste nicht abgespannte Bauwerk Europas.

The Fernsehturm (German for "television tower") is a television tower in the city centre of Berlin, Germany.
Height of the tower is 368 m (1207 ft) after the installation of a new antenna. It is the fourth tallest freestanding structure in Europe.








Und hier der Ausblick, fotografiert von meinem Mann.

The view, shot by my husband.






*click on photo to enlarge*


SkyWatchFriday

Hier könnt Ihr Beiträge aus aller Welt ansehen und genießen.

Kommentare:

Sara G hat gesagt…

Beautiful photo's!!

Steffi hat gesagt…

Absolut tolle Berlin-Foto´s! Auf dem Fernsehturm war ich auch schon - im April 1989!Da sah man Berlin noch mit ganz anderen Augen!

Ein schönes Wochenende!

LG Steffi

Sanna hat gesagt…

Beautiful and interesting photos! =)

Sylvia K hat gesagt…

Stunning shots! Love the skies and the tower as well as the views of the city!

Happy SWF!

bowledover hat gesagt…

That is a big structure against a lovely sky. Lovely capture. I wondered what the writting was around it.
Thanks for sharing

Daryl hat gesagt…

Amazing ... excellent work!

Robin hat gesagt…

How cool that you can go up it - what a view!

Guy D hat gesagt…

Awesome perspective, thanks for sharing.

Have a great weekend.
Guy
Regina In Pictures

Vita Stunder hat gesagt…

Great shots!!

Have a great weekend!
Anna

Your EG Tour Guide hat gesagt…

The tower is majestic looking rising so high into the sky. Your husband takes great photos too. ;-)

Babooshka hat gesagt…

These are very dramatic image, especially the tower looking up.

Babooshka hat gesagt…

These are very dramatic image, especially the tower looking up.

Ida hat gesagt…

Very nice angles and perspectives.
Great series. :)

Aussie Nikki in USA hat gesagt…

Great shots! I love how you slowly revealed it!

Would be a wonderful view!

My Skywatch is here

J Bar hat gesagt…

Great shots especially the ones looking straight up.
Sydney - City and Suburbs

SandyCarlson hat gesagt…

Utterly amazing. You both took some great photos.

Tammie Lee hat gesagt…

amazing angle that you have taken this image, makes it so artful.

Greyscale Territory hat gesagt…

That tower looks so dramatically stunning! Especially love the power of the first and last shots!

Augenblicke und Wortgeschenke hat gesagt…

Ich denke ich muss demnächst wirklich mal auf den Olympiaturm nach münchen (50km von mir)um Fotos zumachen.;-) das regt mich an. Dankeschön lg Manuela

Karen hat gesagt…

Relly interesting perspective of the tower !! I really like that fourth one.

That view is spectacular !!

Very oool series of shots !

silvia hat gesagt…

Your husband is a great photographer!
Ciao
Silvia

Torsdag hat gesagt…

Schönes Berlin, schöner deutscher Himmel und der Fernsehturm ist toll eingefangen.

Gruss Hartmut

Lapplisor hat gesagt…

Tolle Bilder aus der Hauptstadt zeigst Du hier wieder ..
den Fernsehturm werde ich mir für den nächsten Besuch vormerken ..allein schon wegen der tollen Aussicht über die Stadt..
♥☼♥Barbara♥☼♥

Marie Reed hat gesagt…

Your shots of the television tower are truly impressive!

Achim hat gesagt…

Berlin ist immer eine Reise wert